CONNECT

STUDENTS

PARENTS

TEACHERS

Ελληνικά

Λεπτομέριες για την εξέταση: Ελληνικά

Διάρκεια της εξέτασης: 1 ώρα και 45 λεπτά.

Η εξέταση θα περιλαμβάνει:

  1. (α) Μία σύντομη έκθεση (περίπου 220 λέξεις) σε θέμα από τα ενδιαφέροντα, το επίπεδο, τον κύκλο γνώσεων των παιδιών
    ή/και
    (β) Μια ερώτηση από το κείμενο για ν’ αναπτυχθεί σε τύπο και έκταση μιας έκθεσης, αντί ξεχωριστού θέματος για έκθεση.
    2.΄Ενα κείμενο για να γράψουν τα βασικά δομικά στοιχεία του και ν’ απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου.
  2. Δύο κείμενα πεζά ή/και ποιητικά για σύγκριση μεταξύ τους (από άποψη περιεχομένου και ύφους).
  3. Ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού: συμπλήρωση κενών, χρόνοι, συνώνυμα, αντίθετα, σύνθεση ή παραγωγή λέξεων κ.α.
  4. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής που θα αναφέρονται σε ερμηνεία λέξεων, όρους της γραμματικής, συνώνυμα, ορθογραφία και άλλα.

Οι εισαγωγικές εξετάσεις στα Ελληνικά βασίζονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου , όπως αυτό καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Τα γραπτά που επισυνάπτονται είναι ενδεικτικά του επιπέδου που αναμένεται να κατέχουν οι μαθητές. Για την εξέταση απαιτείται από τους μαθητές να κατέχουν την ύλη της Γραμματικής και του Συντακτικού που διδάχτηκαν στο Δημοτικό. Οι μαθητές μπορεί να εξεταστούν μέσα από ανεξάρτητες ασκήσεις ή μέσα από κείμενα στα οποία θα αντιστοιχούν σχετικές ερωτήσεις. Η ικανότητα της ορθής χρήσης της Γραμματικής και του Συντακτικού αξιολογείται και μέσα από τις απαντήσεις τις οποίες θα πρέπει να δώσει ο μαθητής όπως και με τη συμπλήρωση κενών ή την επιλογή της σωστής απάντησης σε ασκήσεις πολλαπλής επιλογής.

Η εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει κείμενα πεζά ή και ποιητικά . Σκοπός είναι να αξιολογηθούν οι βασικές δομές της γλώσσας, η κατανόηση θεμάτων, η ικανότητα των μαθητών να καταλήγουν σε συμπεράσματα, να δίνουν μια δική τους κριτική, να εντοπίζουν αντίθετα, συνώνυμα, παράγωγα λέξεων, να καθορίζουν το ύφος ενός κειμένου, να χαρακτηρίζουν πρόσωπα ή καταστάσεις κλπ.
Επιπλέον, σκοπός είναι να αξιολογηθεί η ικανότητα παραγωγής γραπτού λόγου (αφήγηση,περιγραφή,επιστολή, ημερολόγιο,επιχειρηματολογία). Οι μαθητές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στη χρήση του κατάλληλου λεξιλογίου, σύνταξης και δομής.

ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Επιτρέπεται να γράφουν με πένα;
Ναι, είτε με μολύβι είτε με πένα.

Ποιά είναι η διαδικασία της εξέτασης;
Οι μαθητές θα πάρουν πρώτα το γραπτό με τα θέματα της έκθεσης , η οποία διαρκεί 45 λεπτά , και μετά, χωρίς διάλειμμα, το υπόλοιπο γραπτό, που διαρκεί μια ώρα.

Μπορούν οι μαθητές να αρχίσουν με το δεύτερο μέρος αντί με την έκθεση;
Όχι, οι μαθητές πρέπει να ξεκινήσουν με την έκθεση και μετά να προχωρήσουν με το δεύτερο μέρος.

Στην έκθεση, πόσες παραγράφους πρέπει να γράψουν οι μαθητές;
Τέσσερις.

Πειράζει να κάνουν πιο πολλές;
Καλό θα ήταν να ακολουθούν τις οδηγίες που τους δίνονται γιατί υπάρχουν συγκεκριμένες μονάδες που αντιστοιχούν στη δομή της έκθεσης.

Εάν η ορθογραφία είναι χάλια, ο μαθητής είναι καταδικασμένος;
Όχι, η ορθογραφία αντιστοιχεί σε συγκεκριμένες μονάδες στην έκθεση και στο υπόλοιπο του γραπτού, μόνο στις ασκήσεις στις οποίες εξετάζουμε την ορθογραφία.

Πόσα θέματα θα έχουν οι μαθητές;
Τρία.

Το δέυτερο μέρος τι περιλαμβάνει;
Ένα άγνωστο κείμενο στο οποίο οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν ερωτήσεις κατανόησης και συνώνυμα / αντίθετα, γραμματικές, συντακτικές και γλωσσικές ασκήσεις και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

Στο δέυτερο μέρος μετρά η ορθογραφία;
Όχι σε όλες τις ασκήσεις, μόνο εκεί που εξετάζεται.

Πρέπει να ξεκινήσουν με μια συγκεκριμένη σειρά το δεύτερο μέρος;
Όχι, αλλά συνιστούμε να ξεκινούν από το άγνωστο κείμενο το οποίο θεωρητικά θα τους πάρει πιο πολλή ώρα και μετά να συνεχίσουν με το υπόλοιπο γραπτό.

Εάν θέλουν να συμπληρώσουν κάτι γίνεται;
Βέβαια, στο πίσω μέρος του γραπτού υπάρχει χώρος κενός για να γράψουν ό,τι θέλουν ως διόρθωση/συμπλήρωση.

Υπάρχει συγκεκριμένη θεματολογία για την έκθεση;
Όχι, τα θέματα της έκθεσης είναι από τους θεματικούς κύκλους που διδάσκονται οι μαθητές στο δημοτικό, με έμφαση στην περιγραφή, την αφήγηση, την επιχειρηματολογία και την επιστολή.

Οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής τι περιλαμβάνουν;
Συνήθως να εξηγήσουν οι μαθητές την έννοια κάποιων φρασεων, χρόνους ρημάτων, σχήματα λόγου, ορθογραφία λέξεων.

Εάν οι μαθητές γράψουν πιο λίγες ή πιο πολλές λέξεις από αυτές που ζητούνται, υπάρχουν επιπτώσεις;
Εάν γράψουν πιο πολλές σίγουρα όχι, εάν γράψουν πιο λίγες, κόβουμε μονάδες εάν αυτό επηρεάζει την επαρκή και ολοκληρωμένη ανάπτυξη του περιεχομένου.

Απαιτούνται ολοκληρωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις κατανόησης του άγνωστου κειμένου;
Όχι απαραίτητα. Μόνο στις ερωτήσεις που ζητείται ανάπτυξη και επεξήγηση.

Life at the Academy